Home What do we offer ? Contact Video

TRAININGS

14/09/2011 - Boekbespreking: Ik Jij Wij aanpak -- Johan de Kleuver

Een kort maar krachtig boekje. En ook een korte boekbespreking, want ik ben momenteel even met vakantie. Maar de7de laat u toch niet in de steek, met dit boek dat je gratis kan downloaden. Het geeft een frisse inkijk en gidst je soepel doorheen de processen van efficiënt overleggen, oplossingsgericht en met veel betrokkenheid.
En er is nog een andere reden, waarom ik het hier voor het voetlicht breng.

De uitgever Bookboon.com heeft immers begrepen dat je met push marketing niet ver meer komt. Hier zie je echter een mooi voorbeeld van wat “pull marketing” kan zijn. Je legt lekker lokaas uit (digitaal, via mail of website, is dat best betaalbaar) en laat geïnteresseerden zelf de weg volgen naar je product. Ze kunnen proeven, kiezen en nemen wat hen aanstaat. De consument grijpt de macht!

En hoe raakt de uitgever dan uit zijn kosten? Drukkosten zijn er niet meer. Alleen moeten de auteurs, de lay-out en de marketing wel betaald worden. Dat lost men hier op door, behoorlijk subtiel, enkele halve pagina’s publiciteit op te nemen. Die zijn in de pdf versie aanklikbaar. Zelf SMALS (de programmatiepool van o.m. de Kruispuntbank Sociale Zekerheid en het eHeath Platform) recruteert via een advertentie!!

Want ze zijn op zich weer voorbeelden van pull marketing: de bedrijven die “reclame” zetten in het boek, doen dat niet opdringerig, maar nodigen uit om naar hen toe te komen en kennis te nemen van hun aanbod. Ook digitaal en interactief. 

 

De wereld van het boek ziet er daardoor heel anders uit.

De inhoud van "Ik-Jij-Wij-Aanpak"?
En de inhoud van het boek, zal u zeggen. Die is best interessant en ik heb er weer enkele nuttige inzichten en tips uit opgestoken om beter te overleggen.

Maar – mede gezien het vakantieregime ! – ga ik dat hier niet uitgebreid uit de doeken doen. Ondek het concept en lees zelf maar verder en klik hier

De “pull” benadering, niet?

Dirk Broeckx – 14 september 2011

 

PS: wees gerust: deze bijdrage komt niet echt van op mijn vakantiestrand. Ze werd kort vooraf ingeblikt. Publiceren kan je op het web dan letterlijk van overal. The New Normal, nietwaar !

 


‹‹‹Back






Copyright © 2019 Dirk Broeckx – All rights reserved.
Privacy beleid | Sitemap
webdevelopment Siteffect